شمع, شمع پیرکس-مایع, شمع مایع

روغن شمع مایع

روغن-شمع-مایع

روغن شمع مایع دارای اسامی مختلفی از جمله روغن بایودیزل، روغن شمع پیرکس و روغن سوخت پاک است. نکته مهمی که لازم است درباره این روغن بدانیم این است که این روغن کاملا گیاهی بوده و در یک فرآیند بازیافت و تصفیه تولید می‌شود. در واقع پسماندهای خوراکی روغن‌های گرفته شده از دانه آفتاب‌گردان، ذرت، سویا و کلزا پس از آن که تصفیه شدند و ناخالصی‌های آنها از بین رفت، تبدیل به یک مایع شفاف، بیرنگ و بدون بو می‌شود که از آن برای شمع‌های مایع و داخل ظروف پیرکس استفاده می‌شود. توجه کنید که این روغن به هیچ عنوان بوی مواد نفتی و گازوئیلی نمی‌دهد و از روغن‌هایی که طی فرآیندهای شیمیایی به دست می‌آیند کاملا مجزا است.

روغن به دست آمده از فرآیندی که در بالا به آن اشاره شد، دارای دمای اشتعال بسیار بالایی است. این روغن را داخل ظروف پیرکس ریخته و سپس فتیله را داخل آن قرار می‌دهند. نکته‌ای که لازم است حتما از آن مطلع باشید این است که این روغن به تنهایی نمیسوزد و تنها فتیله آغشته به روغن توانایی روشن شدن را دارد. پس به هیچ عنوان این روغن خطرناک نبوده و چنانچه به هر دلیلی روغن در مکان دیگری به غیر از داخل ظروف پیرکس ریخته شود، به هیچ عنوان نمیسوزد و آتش نمی‌گیرد. بنابراین نگران خطرات ناشی از اشتعال و آتش گرفتن آن نباشید.

در واقع نکته‌ای که شمع‌های مایع را از دیگر شمع‌ها متمایز می‌کند، روغن مورد استفاده در این شمع‌ها است. شمع‌های مایع پس از اتمام روغن موجود در آن‌ها، قابلیت شارژ مجدد را دارند و شما می‌توانید به راحتی درون ظرف‌های پیرکس روغن ریخته و آن را مجدد شارژ کنید. علاوه بر آن می‌توانید هر بار از یک رنگ متفاوت روغن استفاده کنید. به طور مثال شمعی که قبلا روغن سبز داخل آن ریخته اید می‌تواند این بار روغن قرمز داخل آن ریخته شود. همین قابلیت تغییر رنگ روغن داخل ظروف پیرکس است که شمع‌های مایع را به شمع‌های پرطرفدار و جذاب تبدیل کرده است.

طریقه ریختن روغن شمع مایع

روغن‌ شمع مایع در سایت هیمو هوم به صورت ۱ لیتری و ۱۰۰ سی‌سی به فروش می‌رسد. با خرید روغن یک سری آسانریز هم برای شما ارسال می‌شود تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن و بدون دورریز روغن را داخل ظروف پیرکس بریزید. برای این کار کافی است تا ابتدا لوله پلاستیکی داخل پک آسانریز را به سری آن متصل کنید که این کار به راحتی و با کمی فشار دست قابل انجام است. دقت کنید که قطر سوراخ سری آسانریز و لوله پلاستیکی تقریبا هم سایز است و لوله کمی به سختی و با فشار داخل سوراخ سری آسانریز قرار می‌گیرد و این کار به دلیل این است که کاملا کیپ شود و مایع از کنار آن بیرون نریزد.

سری-آسانریز
نحوه اتصال لوله پلاستیکی به سری آسانریز
سری-آسانریز
سری آسانریز همراه با خرید روغن ارسال می‌شود
روغن-شمع-مایع
روغن شمع مایع هیمو هوم - ۱ لیتری و ۱۰۰ سی‌سی

پس از اتصال لوله به سری آسانریز کافی است تا درب بطری ۱ لیتری و یا ۱۰۰ سی‌سی را باز کنید و به جای آن سری آسانریز را ببندید، سپس به راحتی بعد از برداشتن سرفتیله شیشه‌ای ظروف پیرکس، لوله را کمی به داخل ظرف پیرکس هدایت کنید و مایع روغنی را داخل ظرف پیرکس بریزید. سپس فتیله و سرفتیله شیشه‌ای را داخل ظرف پیرکس قرار دهید و شمع را روشن نمایید.

روغن-شمع-مایع
مرحله ۱ : برداشتن فتیله و سرفتیله ظروف پیرکس
روغن-شمع-مایع
مرحله ۲ : اتصال سری آسانریز به بطری شمع مایع
روغن-شمع-مایع
مرحله ۳ : ریختن روغن شمع مایع داخل ظروف پیرکس
روغن-شمع-مایع
مرحله ۴ : قرار دادن فتیله و سرفتیله ظروف پیرکس
روغن-شمع-مایع
مرحله ۵ : روشن کردن شمع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *