شمع, شمع معطر

شمع‌های معطر مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

شمع معطر حمام

بیشتر ما زندگی پرمشغله و پر استرسی داریم و نیاز به فضایی داریم تا ما را کمی از تنش‌های روزمره دور کرده و به آرامش برساند. حمام می‌تواند گاهی پناهگاه ما باشد، مکانی برای استراحت، فرار از استرس‌ها و فکر و خیال‌های روزمره. اکثر مردم یک دوش آبگرم را یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به آرامش می‌دانند. اما با اضافه کردن شمع‌های معطر به فضای حمام نه تنها به آرامش بیشتری می‌رسید بلکه محیطی زیبا، رویایی و آرامش بخش را به وجود می‌آورید که شما را از تمام افکار و انرژی‌های منفی دور می‌کند. حمام‌ها معمولا دارای نور نسبتا زیادی هستند چرا که برای اصلاح و آرایش به آن نیاز است. در حالی که نور زیاد و اغلب فلورسنت برای ایجاد یک فضای آرامش بخش مناسب نیست. شمع‌ها می‌توانند درخششی ملایم و گرم را در محیط حمام ایجاد کنند که نور آن برای حمام کردن کافی است و درعین حال آرام بخش است. شمع‌های معطر فضای شما را مملو از بوی مطبوع و خوشایند کرده که با استشمام آن لذت می‌برید و از فواید آن بهرمند می‌شوید. یکی از دلایل واضح استفاده از شمع‌های معطر در سرویس‌های بهداشتی، خنثی کردن بوهای نامطبوع است. با این حال توجه کنید که از رایحه‌های خیلی تند در این فضا استفاده نکنید چرا که ممکن است موجب سردرد و میگرن شود.

رایحه درمانی برای برانگیختن احساسات خاص استفاده می‌شود که در اینجا هدف رهایی از استرس‌ها و رسیدن به آرامش است. توجه داشته باشید که آروماتراپی یک راه درمان بدون دارو ولی به شدت تاثیرگذار است پس حتما به آن اهمیت دهید.

در زیر به شمع‌های معطری اشاره می‌کنیم که انتخاب آن‌ها برای حمام و سرویس بهداشتی توصیه می‌شود:

شمع معطر اسطوخودوس

ثابت شده که رایحه شیرین اسطوخودوس فشار خون را کاهش می‌دهد و به آرامش ذهن و بدن کمک می‌کند. علاوه بر آن رایحه اسطوخودوس باعث کاهش سطح استرس در بدن می‌شود و از همین رو بسیار آرامش بخش است. استفاده از شمع معطر اسطوخودوس در حمام تداعی کننده احساسی است که از قدم زدن در یک دشت پر از اسطوخودوس به شما دست می‌دهد. استشمام این بو ذهن شما را آرام کرده و تمام استرس و تنش‌های یک روز سخت کاری را از شما دور می‌کند.

شمع-معطر-اسطوخودوس

شمع معطر کاج

حتی اگر اهل قدم زدن در فضای باز و تنفس در آن محیط نباشید، عطر بوی کاج تنفس‌های عمیق و پرنشاط را تداعی می‌کند. تصور کنید که نگرانی‌های روزمره را با تنفس‌های عمیق از خود دور می‌کنید. شمع معطر کاج یادآور اولین بارش برف سال و نشستن آن بر روی درختان کاج است. رایحه کاج فضای شما را مملو از آرامش و زندگی می‌کند و حس طراوت و شادابی را به همراه خود دارد. پس با خیال راحت این شمع را در هنگام حمام کردن روشن کنید و محیطی رویایی را برای خودتان خلق کنید.

شمع-معطر-کاج

شمع معطر اقیانوس

شمع معطر اقیانوس یادآور آرامش بیکران اقیانوس و پاکیزگی آب است. استفاده از این شمع در هنگام حمام کردن بسیار توصیه می‌شود چرا که عطر و نسیم اقیانوس را وارد فضای شما کرده و حس و حال شما را کاملا تغییر می‌دهد. همچنین این شمع تداعی کننده دراز کشیدن در ساحل شنی دریا و بوی خوب تابستان است. عنصر اصلی آب در حمام و سرویس بهداشتی به وضوح مشاهده می‌شود که ماده اصلی تشکیل دهنده شمع معطر اقیانوس هم می‎باشد و به همین خاطر به شدت برای این محیط توصیه می‌شود.

شمع-معطر-اقیانوس

شمع معطر جنگل

تحقیقات نشان داده است که مولوکول‌های معطر درختان دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ و آنتی اکسیدان هستند که به بدن در مبارزه با بیماری کمک می‌کنند. همچنین ثابت شده که تنفس رایحه جنگل باعث بهبود سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، کاهش استرس و بهبود سیستم عصبی پاراسمپاتیک می‌شود. به دلیل خواص درمانی و آرام بخش شمع معطر جنگل، پیشنهاد می‌شود حتما از آن در هنگام دوش گرفتن و استحمام استفاده نمایید.

شمع معطر مرکبات

در حالی که پیشنهاد می‌شود از رایحه‌هایی که بوی غذا می‌دهند در محیط حمام اجتناب کنید (هیچ کس دوست ندارد که در هنگام حمام بوی غذا را حس کند)، رایحه مرکبات از این قاعده مستثنی است و استفاده از آن در این محیط توصیه می‌شود. شمع‌های معطر مرکبات همانند گریپ فروت، پرتقال و نارنج در حالی که رایحه‌های نشاط آوری هستند، به اندازه کافی قوی هستند که بوهای نامطبوع موجود در محیط را از بین ببرند و در عین حال عطر تندی ندارند. این رایحه همچنین خاصیت ضدعفونی کننده داشته و به همین خاطر برای محیط حمام و سرویس بهداشتی مناسب است.

شمع معطر اکالیپتوس

اکالیپتوس یک اسانس تصفیه کننده، پاک کننده و شفاف کننده است که می‌تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد. سوزادن شمع اکالیپتوس می‌تواند به طراوت و پاکسازی هوا کمک کند. این رایحه همچنین برای سیستم تنفسی بدن بسیار مفید است و مشکلات تنفسی، گرفتگی مجاری تنفسی و سردرد را کاهش می‌دهد. این عطر می‌تواند حس سرزندگی و نشاط را تقویت کند، تمرکز ذهن را بالا ببرد و همین طور در کاهش اضطراب هم بسیار تاثیرگذار است. به علت خواص درمانی اکالیپتوس، استفاده از این رایحه در سوناهای عمومی و خصوصی، سرویس‌های بهداشتی و حمام توصیه می‌شود.

شمع-معطر-اکالیپتوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *