شمع, شمع معطر

شمع‌های معطر مناسب برای فضای نشیمن و پذیرایی

شمع‌های معطر مناسب برای فضای نشیمن

نحوه چیدمان و دکوراسیون هر یک از فضاهای خانه بازتاب مستقیم علاقه، سلیقه و نوع تفکر شما است. اتاق نشیمن هم از این قاعده مستثنی نیست. حتی با داشتن یک طراحی و چیدمان زیبا، فضای شما نیازمند عطر و رایحه دلپذیر است تا محیطی مطلوب و ایده‌آل به وجود آید. استفاده از شمع‌های معطر در منزل علاوه بر اینکه به چیدمان و دکور شما کمک می‌کند، می‌تواند حالات روحی شما را نیز دگرگون کند. به گفته روانشناسان رایحه و بوهایی که از شمع‌ها ساطع می‌شوند، می‌توانند حالات خاص روحی را در انسان‌ها به وجود آورند. این فرآیند اشاره به احساسی دارد که بعد از استشمام یک بوی خاص که یادآور خاطره‌ای خاص است به ما دست می‌دهد. مغز ما به طور خودکار بو را با حافظه مرتبط می‌کند و همین امر بر روی خلق و خوی ما تاثیرگذار است.

در زیر به شمع‌های اسانس‌داری اشاره می‌کنیم که استفاده از آن‌ها در فضای نشیمن و پذیرایی توصیه می‌شود:

شمع معطر چوب صندل

به طور کلی برای فضای نشیمن و پذیرایی بهتر است از شمع‌هایی استفاده کنیم که رایحه‌ای گرم دارند. یکی از رایحه‌های مناسب برای این فضا، شمع معطر چوب صندل است. رایحه‌ی چوب صندل، گرم، جذاب و خوشایند است و احساس دعوت کنندگی را همراه خود وارد فضا می‌کند و این همان حس و حالی است که یک فضای نشیمن و پذیرایی به آن نیاز دارد.

شمع معطر نعنای هندی (patchouli)

رایحه نعنای هندی یکی دیگر از اسانس‌های گرم و محبوب است که به دلیل توانایی و خاصیت آن در از بین بردن افسردگی و تقویت روحیه افراد در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استشمام این رایحه هرمون‌هایی در مغز ترشح می‌شوند که احساس اعتماد به نفس را در افراد افزایش داده و باعث می‌شود تا آن‌ها احساس صمیمیت بیشتری را در آن فضا داشته باشند و به این ترتیب در فضاهایی همانند نشیمن و پذیرایی که در آن افراد به معاشرت می‌پردازند، بسیار پرکاربرد است.

شمع-معطر-نعنای-هندی

شمع معطر وانیل

وانیل یک ادویه و طعم دهنده است که گیاه آن ریشه در آمریکای جنوبی و مرکزی دارد. این گیاه در طول قرن‌ها به دلیل خاصیت آرام بخش خود در بین مردمان کهن مکزیک مورد استفاده قرار گرفته است. اسانس وانیل به دلیل داشتن رایحه‌ای خامه‌ای و در عین حال شیرین، اغلب تداعی کننده خاطرات شیرین و لذت بخش آشپزی و غذاهای خوشمزه خانگی است. شمع معطر وانیل یکی از شمع‌های پرکاربرد در فضای نشیمن و پذیرایی است و می‌تواند فضایی آرام، دنج و دلنشین را به وجود آورد. عطر ملایم و آرام بخشی که این شمع در محیط منتشر می‌کند فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید ساعات طولانی در آن وقت سپری کنید و از آن لذت ببرید.

شمع معطر سیب و دارچین

ترکیب سیب و دارچین را می‌توان ترکیبی از آرامش و گرما نامید. این ترکیب فضایی را خلق می‌کند که علاوه بر صمیمیت و دنج بودن، آرامش بخش نیز می‌باشد. اضافه کردن رایحه‌های طبیعی مانند اسانس میوه‌ها یکی از بهترین راه‌ها در ایجاد محیطی بانشاط و دلپذیر می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که استشمام عطر سیب می‌تواند به کنترل احساس اضطراب در لحظات استرس زا کمک کند. در نظر داشته باشید که رایحه سیب و دارچین بیشتر برای فصل‌های سرد توصیه می‌شود چرا که با عطر خود به فضای خانه گرمای بیشتری می‌بخشد.

شمع-معطر-سیب-و-دارچین

شمع معطر چوب سدر

رایحه چوب سدر یکی از اسانس‌های پرطرفدار است که دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است. رایحه خاکی چوب سدر به دلیل خاصیت تسکین دهنده خود شناخته شده است. هنگامی که عصبانی یا تحت استرس هستیم، استشمام بوی چوب سدر کمک می‌کند تا آشفتگی‌های ذهنمان برطرف شود. همچنین رایحه چوب سدر باعث احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری می‌شود که همین امر آن را مناسب برای استفاده در فضای نشیمن و پذیرایی می‌کند.

شمع-معطر-چوب-سدر

رایحه گل زنبق

در طب رایحه درمانی از عطر گل زنبق برای تسکین افسردگی و دور کردن افکار منفی استفاده می‌شود. با استشمام این بو اغلب افراد احساساتی نظیر شادی، راحتی و امنیت را تجربه می‌کنند. چنانچه از این رایحه در فضای نشیمن و پذیرایی خود استفاده می‌کنید، اطمینان داشته باشید که انرژی مثبتی را در فضای خود به جریان می‌اندازید. علاوه بر آن این رایحه برای کمک به سلول‌های مغزی و تقویت حافظه نیز استفاده می‌شود.

شمع-با-رایحه-گل-زنبق

نتیجه گیری

اتاق نشیمن فضایی است که بیشترین ساعات بیداری خود را در آن سپری می‌کنیم و البته محل پذیرایی از مهمانان نیز می‌باشد. بنابراین شمع اسانس‌داری که برای این فضا انتخاب می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به طور مستقیم بر روی روحیه خودمان و مهمانانمان تاثیرگذار است.

 

منابع

https://www.airwick.co.uk

https://www.themeltco.com/blog

https://www.luxedecor.com

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *