شمع, شمع معطر

شمع‌های معطر مناسب برای فضای غذاخوری

شمع معطر

فضای غذاخوری مکانی است که اعضای خانواده برای صرف غذا دور هم جمع می‌شوند. در این فضا به استراحت پرداخته و از صرف غذا لذت می‌برند. استفاده از رایحه مناسب در این فضا بسیار با اهمیت است چرا که وجود یک رایحه نامناسب می‌تواند عطر و طعم غذا را تحت تاثیر خود قرار داده، اشتها را کاهش دهد و صرف غذا را ناخوشایند کند. در مجله Science World به این نکته اشاره می‌کند که حس چشایی تا حدود ۸۰ درصد تحت تاثیر حس بویایی قرار دارد و به همین دلیل افزودن یک رایحه نامناسب در فضای غذاخوری می‌تواند طعم غذا را تغییر دهد. به طور کل رایحه‌هایی که از اسانس‌های طبیعی درست شده‌اند می‌توانند گزینه مناسبی برای فضاهای غذاخوری باشند. در زیر به برخی از شمع‌های معطر اشاره می‌کنیم که استفاده از آن‌ها بر روی میز نهارخوری و یا در فضای غذاخوری توصیه می‌شود.

شمع با اسانس قهوه

بوی قهوه یکی از رایحه‌های پر طرفدار است که بسیاری از افراد آن را می‌پسندند. یکی از خاصیت‌های بوی قهوه افزایش میل به مکالمه است و به همین دلیل روشن کردن شمع با اسانس قهوه در هنگام صرف غذا بسیار توصیه می‌شود. در این حالت افراد به معاشرت بعد از غذا تشویق می‌شوند و مدت زمان بیشتری را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند. در نظر داشته باشید شمع‌های متنوعی با اسانس قهوه ساخته می‌شوند. رایحه برخی از آن‌ها شیرین‌تر و شبیه به دسر و شیرینی است و برخی از آن‌ها تندتر و قوی‌تر همانند دانه‌های قهوه است. توصیه می‌شود در هنگام صرف غذا از رایحه ملایم تر و شیرین تر استفاده کنید چرا که در این حالت اشتها را افزایش می‌دهند و برای بعد از غذا از رایحه تندتر و قوی‌تر که محیط را گرم و صمیمی می‌کند، استفاده نمایید.

شمع-معطر-قهوه

شمع با اسانس مرکبات

فضای غذاخوری یکی از مکان‌های دلپذیر هر خانه است. با این حال معمولا به علت نزدیک بودن آن به آشپزخانه و بعضا عدم گردش هوا، ممکن است عطر این فضا ناخوشایند شود. شمع‌های اسانس مرکبات یکی از بهترین رایحه‌ها برای از بین بردن این بوهای نامطبوع است. رایحه‌های لیمو، لیموترش، گریپ فروت و سایر رایحه‌های مرکباتی به فضای غذاخوری شما عطری تازه و باطراوت می‌بخشند. استفاده از شمع‌های حاوی اسانس مرکبات در هنگام صبحانه بسیار توصیه می‌شود، زیرا مرکبات جزی از همین وعده غذایی هستند.

شمع-با-اسانس-مرکبات

شمع‌های اسانس‌داری که استفاده از آن‌ها در فضای غذاخوری توصیه نمی‌شود:

از عطرها و رایحه‌های خیلی تند و قوی بهتر است برای فضای غذاخوری استفاده نشود، زیرا حس چشایی و بویایی رابطه تنگاتنگی با هم دارند و استشمام رایحه تند موجود در فضا  بر روی حس چشایی تاثیر گذاشته و در نتیجه لذت غذاخوردن را از بین میبرد.

اسانس چه گل‌هایی مناسب برای فضای خوری است؟

پیشنهاد کندلیت استفاده از گل‌های متناسب با فصل است، به شرط اینکه بوی آن‌ ملایم بوده و تند و قوی نباشد. نکته دیگری که بهتر است در انتخاب شمع بر روی میز غذاخوری به آن توجه کنید این است که بهتر است رنگ شمع متناسب با تم و سفره آرایی شما باشد. اگر در مورد رنگ شمع تردید دارید، انتخاب شمع رز سفید همیشه می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین برای شام‌های رمانتیک همواره شمع با اسانس گل رز قرمز یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

انتخاب شمع متناسب با منوی غذا

اگر از مواد غذایی خاصی استفاده می‌کنید که می‌خواید بر روی طعم و عطر آن تاکید کنید، می‌توانید از شمع با اسانس همان ماده غذایی استفاده نمایید. اما باز هم توجه داشته باشید که یک اسانس ملایم را انتخاب نمایید. به طور مثال اگر برای دسر یک کیک وانیلی درست کرده‌اید، می‌توانید از شمع معطر وانیل نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که نود و شش درصد مردم بوی وانیل را دوست دارند، پس با خیال راحت از این شمع استفاده نمایید.

سه قانون طلایی برای معطر کردن فضا در یک مهمانی شام

  1. در انتخاب شمع‌ها به تم مهمانی خود از جمله طرح، رنگ، دکوراسیون و چیدمان اتاق غذاخوری و میز غذاخوری و افرادی که دعوت کرده‌اید، فکرکنید.
  2. اگر میزبان یک جشن برای شخص خاصی هستید به بوی گل مورد علاقه آن فرد یا عطری که می‌پسندد فکر کنید و با توجه به همین موضوع شمع اسانس دار را انتخاب نمایید.
  3. به موقع و در زمان مناسب شمع‌ها را روشن نمایید. توجه داشته باشید که به طور متوسط یک شمع باید دو ساعت روشن باشد تا فضا را عطرآگین کند. پس حداقل دو ساعت قبل از رسیدن مهمانان شمع را روشن کنید.

 

منابع

https://www.housedigest.com

https://www.tatler.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *