شمع, شمع معطر

شمع‌های معطر مناسب برای اتاق خواب

شمع‌های معطر

شمع‌ها آرامش بخش و رمانتیک هستند. نور ملایم و رایحه دلپذیر آن‌ها می‌تواند هر فضایی را دلنشین و دوست داشتنی‌تر کند. همچنین استشمام رایحه آن‌ها به طور ناخودآگاه  بر روی خلق و خوی افراد تاثیرگذار است.  با توجه به اینکه هر یک از فضاهای خانه برای عملکرد خاصی طراحی شده، در انتخاب اسانس شمع باید حتما به عملکرد فضا دقت شود. اتاق خواب مکانی‌ برای استراحت و آرامش است، بنابراین عناصر دکوراتیو و رایحه‌هایی که برای این فضا انتخاب می‌شوند باید احساس آرامش را منتقل کنند. در ضمن هر یک از اسانس‌ها یک نوع انرژی را در اتاق خواب منتشر می‌کند که مستقیما در کیفیت خواب شما تاثیرگذار است. به این فکر کنید که چه عناصر دکوراتیو و رایحه‌ای به شما کمک می‌کند تا در پایان روز احساس آرامش کنید. انتخاب مناسب رایحه شمع می‌تواند باعث خواب عمیق، آرامش ذهن، بدن و روح شود. در زیر به شمع‌های اسانس داری اشاره می‌کنیم که مناسب برای قرارگیری در اتاق خواب هستند.

شمع معطر یاس

رایحه بسیار دوست داشتنی گل یاس آن را به یکی از بهترین رایحه‌ها برای اتاق خواب تبدیل کرده است. بوی خوشایند این گل فضای شما را عطرآگین کرده و به شما برای داشتن یک خواب عمیق کمک می‌کند. عطر گل یاس بسیار بادوام است و ساعت‌های زیادی ماندگاری دارد که مطمئنا به شما کمک می‌کند تا در پایان روز آرامش بیشتری داشته باشید.

شمع-معطر-یاس

شمع معطر رز

حتما تا به حال هنگام ورود به گل فروشی، متوجه عطر و بوی تازه و ملایم گل رز شده‌اید. شمع معطر رز فضای شما را عطرآگین، گرم، رمانتیک و عاشقانه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که به فضای اتاق خواب خود حس و حالی رمانتیک بدهید، شمع معطر رز یک انتخاب ایده‌آل می‌باشد. علاوه بر آن عطر گل رز بسیار آرامش بخش است. انتخاب این اسانس برای اتاق خواب بسیار توصیه می‌شود، به خصوص اگر اتاق خواب شما به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، این عطر بسیار هماهنگ با این فضا می‌باشد.

شمع معطر اسطوخودوس یا لوندر

شمع معطر اسطوخودوس رایحه ای آرام بخش دارد که برای استراحت در انتهای یک روز کاری و مقابله با استرس عالی می‌باشد. رایحه اسطوخودوس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب است به این دلیل که بسیار آرامش بخش است و به شما کمک می‌کند تا خوابی آرام و عمیق را تجربه کنید.

شمع-معطر-اسطوخودوس

شمع معطر وانیلی

از آن جایی که اتاق خواب شما محلی برای استراحت، آرامش و سکوت است، ایجاد محیطی که منعکس کننده این ویژگی‌ها باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. شمع معطر وانیلی یک گزینه ایده آل برای اتاق خوابی آرام است زیرا به شما در داشتن خوابی آرام و رویایی دلپذیر کمک می‌کند. همچنین رایحه وانیل ضد اضطراب بوده و استشمام آن به ریلکس شدن در پایان یک روز طولانی کمک می‌کند.

شمع معطر اقیانوسی

بوی آرامش بخش شمع معطر اقیانوسی به فضای شما طراوت و تازگی می‌بخشد. این رایحه یادآور آرامش بی کران اقیانوس و سرشار از انرژی مثبت موج‌ها است. استشمام این رایحه به طور قطع بر روحیه شما تاثیرگذار است و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد.

شمع-معطر-اقیانوسی

شمع معطر چوب صندل

شمع معطر چوب صندل یکی از شناخته شده ترین شمع‌های آروماتراپی برای اتاق خواب است. رایحه مطبوع و تسکین دهنده آن باعث ایجاد آرامش و تفکر مثبت می‌شود. همچنین بسیاری بر این باورند که استشمام رایحه صندل در تقویت حافظه و تمرکز بسیار موثر است. شمع‌های معطر چوب صندل معمولا ساعت سوخت بالایی دارند و مناسب برای استفاده در اتاق خواب می‌باشند.

شمع-معطر-چوب-صندل

شمع معطر علف لیمو۱ (Lemongrass)

عطر خارج شده از شمع معطر علف لیمو باعث خواب آلودگی می‌شود و به شدت ضد اضطراب است. بر اثر استشمام بوی آن، برخی از هورمون‌ها تحریک شده و همانند یک قرص خواب آور عمل می‌کنند. همچنین از این رایحه برای تقویت احساسات عاشقانه و قوای جنسی نیز استفاده می‌شود و از این رو معمولا در اتاق خواب از آن استفاده می‌شود.

شمع-معطر-علف-لیمو

شمع معطر دارچین و پرتقال

این شمع ترکیبی از رایحه تند و شیرین می‌باشد که در میان شمع‌های معطر مورد استفاده در اتاق خواب بسیار پرطرفدار است زیرا حس تازگی، سرزندگی و اشتیاق را القا می‌کند. این رایحه گرم و آرام بخش است و اتاق خواب شما را رویایی می‌کند. از آنجایی که این رایحه بسیار بادوام است و ساعات طولانی در فضا باقی می‌ماند، اکثر مردم آن را دوست دارند.

شمع-معطر-دارچین-و-پرتقال

نتیجه گیری

شمع‌های معطر به فضای شما گرما و روح می‌بخشند و محیط شما را دلپذیر و صمیمی‌تر می‌کنند. این شمع‌ها علاوه بر این که به صورت بصری فضای شما را زیبا و شاداب‌تر می‌کنند، می‌توانند حالات روحی شما را نیز تغییر دهند. انتخاب شمع با رایحه مناسب در اتاق خواب باعث می‌شود تا آرامش بیشتری داشته باشید، اضطراب را از خود دور کنید و به آرامی به خوابی عمیق فرو روید. این شمع‌ها با بالا بردن کیفیت خواب به شما کمک می‌کنند تا روز خود را با انرژی و روحیه بالاتری شروع کنید. 

 

https://besthomescents.com/scented-candles/best-scented-candles-for-bedroom/

https://www.vedaoils.com/blogs/candlemaking/best-scented-candles-for-bedroom

  1. علف لیموگیاهی علفی یک ساله است که خواص دارویی و درمانی فوق ‌العاده ‌ای دارد. علف لیمو گیاهی بوته‌ ای با برگ‌ های باریک و دراز است که عطری شبیه به رایحه لیمو دارد. این گیاه علاوه بر کاربرد دارویی، به عنوان طعم دهنده و چاشنی در انواع غذاها نیز استفاده می ‌شود.
ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *